Results 1 to 10 of 10

Question about cobalt ss

This is a discussion on Question about cobalt ss within the Domestics and Foreigns forums, part of the Vehicle Specific category; a guy at work today was telling me that his stage three cobalt ss with 60 lb injectors is putting ...

  1. #1
    Junior Member jprice's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    saline mi
    Posts
    60

    black
    2000 ws6 convertible

    Question Question about cobalt ss

    a guy at work today was telling me that his stage three cobalt ss with 60 lb injectors is putting out 307 hp at the wheels not the crank. just curious can this be true i dont know shit about those cars and i was wondering cause hes always talking shit about smoking me, im all stock other than flowmaster cat back and if hes putting down that horse might be wasting my time. dont know what yall think

  2. #2
    Impounded
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    conroe tx
    Age
    38
    Posts
    497

    maple red metallic
    2000 firebird formula

    i think his car probly sounds like shit compared to yours....

  3. #3
    Junior Member
    Join Date
    Sep 2007
    Location
    Crete Illinois
    Posts
    55

    blue
    2001 pontiac trans am

    I was at the track 2 weeks ago and seen a cobalt run 13.8 consistantly!! I asked the guy what was done to it and he said it was only tuned but everything else was stock. He said that by the time he's done he should be running about 11-12's.

  4. #4
    Slow'er'Ass Mr. Luos's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Thornton, CO
    Posts
    23,785

    Red Tint Jewelcoat
    2008 Trailblazer SS

    It is possible.
    Similiar to the SRT-4 Neon with how they respond to mods. They can pick up power fairly quick and sorta cheap.

    If he says he has that power...he would probably beat you as well.

  5. #5
    Junior Member jprice's Avatar
    Join Date
    May 2008
    Location
    saline mi
    Posts
    60

    black
    2000 ws6 convertible

    yeah mine does sound better but im pretty sure hes full of shit cause he aslo told me hes had it above 160 that i have a real hard time believing who knows maybe we can run them for fun if it ever stops raining here

  6. #6
    Member 99WS6RAMAIR's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Canada
    Posts
    121

    Black
    1999 WS6 Trans Am

    Quote Originally Posted by jprice View Post
    yeah mine does sound better but im pretty sure hes full of shit cause he aslo told me hes had it above 160 that i have a real hard time believing who knows maybe we can run them for fun if it ever stops raining here

    Not only does yours sound better, it looks way better! It will also waste that crappy mouse motor on the top end where he will run out of juice and rpm's. No matter what, you have the nicer car!
    1999 BLACK WS6 RAM AIR TRANS AM A4 (1 of 274 WS6 coupe Canada only models)

    ASC conversion date: 6/10/99
    ASC build# : 4310 of 5007
    Hood Sequence #74992V

    w/over (50) performance & appearance mods!!!

    My Albums: http://community.webshots.com/user/kenawink

  7. #7
    Senior Member GULLETT17's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Muncie, IN
    Posts
    2,554

    00 TA PWTR, 98 VertTA NBM
    80 TA BLK, 80 Formula NBM

    Quote Originally Posted by 99WS6RAMAIR View Post
    Not only does yours sound better, it looks way better! It will also waste that crappy mouse motor on the top end where he will run out of juice and rpm's. No matter what, you have the nicer car!
    i cant stand the looks of the cobalts. . .looks like a chevy civic imo

  8. #8
    Junior Member
    Join Date
    Jul 2008
    Location
    Northwood, OH
    Posts
    57

    Yellow
    2002 T/A WS6 CE



    -1994 RT/10 Viper. <---Click
    -2004 Ram SRT-10. <---Click Roe SC amoung others
    -2009 Ram RCSB 4x4 Sport Hemi

    Click for full size

  9. #9
    LS1 Member Cali Night Stalker's Avatar
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    San Jose, CA
    Posts
    144

    Black
    2002 WS6

    Heres a stage 2 wit some good mods gettin smoked. Found out they do high 13's at best with stage 3 and it cums with a 50 shot of Nitrous setup. The new ones are turbocharged they have 260hp 260tq stock and go low 14's 1/4mile. So it might be possible if he has the turbocharged one.
    Last edited by Cali Night Stalker; 07-08-2008 at 07:04 PM.

  10. #10
    Will Rev for Beer 02 WS6 TA's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Panama City Beach, Florida
    Age
    44
    Posts
    1,177

    Yes.
    bunch of them

    Don't underestimate the Supercharged Ecotec...That's all I'm gonna say.
    2002 WS6 M6 454 LSx
    2000 Camaro SS M6
    2000 WS6 M6->A4
    2004 Silverado SS
    2004 GTO A4
    2002 Grand Prix GTP sdn
    2006 Envoy Denali
    1999 GMC Slonoma
    1999 "Project LS10"
    1996 Impala SS
    www.panamacitylsx.com

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. G85 cobalt ss?
    By zeetwentyeight in forum Almost Anything Goes
    Replies: 24
    Last Post: 10-31-2009, 12:49 PM
  2. cobalt vs ls1
    By MoMo The Ecotec in forum Almost Anything Goes
    Replies: 46
    Last Post: 03-07-2009, 03:21 AM
  3. Bye bye little Cobalt SS
    By 01ws6er in forum Kill Stories
    Replies: 22
    Last Post: 05-12-2008, 06:26 PM
  4. cobalt SS
    By sharptransam in forum Almost Anything Goes
    Replies: 103
    Last Post: 07-18-2007, 11:15 PM
  5. 06 cobalt ss
    By sscrazy in forum Almost Anything Goes
    Replies: 17
    Last Post: 06-05-2006, 07:01 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •