Page 1 of 3 123 LastLast
Results 1 to 20 of 47

Before and after: New Wheels

This is a discussion on Before and after: New Wheels within the Wheels and Tires forums, part of the General Help category; Before After After...

  1. #1
    megs 02sunsetorangeZ's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Decatur Tx
    Posts
    1,167

    sunset orange
    2002 Camaro Z28

    Before and after: New Wheels

    Before


    After



    After

  2. #2
    NY Representative basballny2's Avatar
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    NeW YoRk
    Posts
    3,393

    Red
    2001 ws6

    of course it personal preferance but i think polished would have looked nicer, dont like the chrome lip around the black on that color either

  3. #3
    old timer blue02Z's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Texas
    Age
    31
    Posts
    3,805

    Navy Blue Metallic
    2002 Z28

    who dat sexy man in the first pic?

  4. #4
    old timer blue02Z's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Texas
    Age
    31
    Posts
    3,805

    Navy Blue Metallic
    2002 Z28

    pics dont do justice. they look real clean in person

  5. #5
    megs 02sunsetorangeZ's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Decatur Tx
    Posts
    1,167

    sunset orange
    2002 Camaro Z28

    yeah its all personal preference. looks a lot better in person.

  6. #6
    USMC Y2K_CAMARO's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    Rocky Point, NC
    Posts
    1,399

    Silver
    2000 Camaro Z28

    Lots better! Nice wheels

  7. #7
    megs 02sunsetorangeZ's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Decatur Tx
    Posts
    1,167

    sunset orange
    2002 Camaro Z28

    Thanks Y2K

  8. #8
    Member bryceslu's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    467

    Black
    00 NHRA Formula

    Quote Originally Posted by basballny2 View Post
    dont like the chrome lip around the black on that color either
    I agree for black rims on a red car....needs to be all black or not at all
    But better than stock

  9. #9
    megs 02sunsetorangeZ's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Decatur Tx
    Posts
    1,167

    sunset orange
    2002 Camaro Z28

    its orange btw lol. i didnt want all black cuz it seems like do nuts on first apperance to me. thanks

  10. #10
    megs 02sunsetorangeZ's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Decatur Tx
    Posts
    1,167

    sunset orange
    2002 Camaro Z28

    Quote Originally Posted by blue02Z View Post
    who dat sexy man in the first pic?
    lol that would be you aj

  11. #11
    Member bryceslu's Avatar
    Join Date
    Jul 2007
    Location
    Chicago, IL
    Posts
    467

    Black
    00 NHRA Formula

    Quote Originally Posted by 02sunsetorangeZ View Post
    its orange btw lol. i didnt want all black cuz it seems like do nuts on first apperance to me. thanks
    haha ohh it really looks like it has quite a red tint in those pics. must be the lighting

  12. #12
    old timer blue02Z's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Texas
    Age
    31
    Posts
    3,805

    Navy Blue Metallic
    2002 Z28

    Quote Originally Posted by 02sunsetorangeZ View Post
    its orange btw lol. i didnt want all black cuz it seems like do nuts on first apperance to me. thanks
    wtf is a do nut?

  13. #13
    Member qwk93ta's Avatar
    Join Date
    Oct 2006
    Location
    Fairfield, Ohio
    Age
    54
    Posts
    944

    Black
    00 WS6

    Your car looks a lot better with the new wheels!!

  14. #14
    Visualize°Design°Create SSwt00SS's Avatar
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Dallas, TX
    Posts
    9,287

    '12 Silver SS 1SS
    '00 Black SS #8617

    personally not a fan of black rims/polished lip. everyone has overplayed it. its boring and tacky to me, esp since its always vette or TT's wheels.

    however as long as youre happy thats all that matters.

    one suggestion, ever consider removing the side molding? look into it!

  15. #15
    Senior Member
    Join Date
    May 2009
    Location
    Toronto
    Posts
    1,083

    SOM
    2002 SS

    Not a fan of black wheels at all. dark wheels just successfully make a wheel 'appear' smaller than they actually are. those 'look' like 16s. I do like the wheel style but I think it would have looked sweet in a 19 or 20 inch all around.

  16. #16
    LSX whore allbaugh_04's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Omaha, NE
    Age
    32
    Posts
    5,895

    Pewter
    2000 Z28 Camaro

    Looks better, ever consider clear corners? I am a fan.

    Hmmm, I wonder what SOM calipers would look like? Removing side molding will make it a bit cleaner if you wish.

  17. #17
    Member TRANS-DAD's Avatar
    Join Date
    Mar 2008
    Location
    PASADENA,TEXAS
    Posts
    391

    BLACK
    2001 T/A VERT.

    I think it look's great!! the touch of blk goes nice w/that color!.....mite tint side markers

  18. #18
    Moderator Firebirdjones's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    Arizona
    Posts
    12,552
    I like the torque thrust wheels, although not a fan of black wheels of any type. Not too bad on your car, but I see them alot on black cars and they look like the Bat Mobile,,,lol.

    Nice color, overall not bad. I'm of a much different opinion on the other suggestions,,,,I prefer the orange front markers on any color car.
    And I never understood why people remove the side moldings when you still have the seam from the front and rear bumpers anyway. Now if the bumper seams weren't there I could see it,,,,but.

    Drive it and enjoy it no matter what people think. It's yours

  19. #19
    old timer blue02Z's Avatar
    Join Date
    Sep 2005
    Location
    Texas
    Age
    31
    Posts
    3,805

    Navy Blue Metallic
    2002 Z28

    Quote Originally Posted by 5abivt View Post
    Not a fan of black wheels at all. dark wheels just successfully make a wheel 'appear' smaller than they actually are. those 'look' like 16s. I do like the wheel style but I think it would have looked sweet in a 19 or 20 inch all around.
    too big. looks riced out when you put bigger than 18's on 4th gen


    Quote Originally Posted by allbaugh_04 View Post
    Looks better, ever consider clear corners? I am a fan.

    Hmmm, I wonder what SOM calipers would look like? Removing side molding will make it a bit cleaner if you wish.

    we plan on keepin the side molding, maybe puttin '70 style z28 emblems on. and whats funny is i told him monday it would be cool to do black caliper brakets with som calipers!! o yeah we also gonna put my stock headlights on it cuz i did the wisper mod back in the day

  20. #20
    megs 02sunsetorangeZ's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Decatur Tx
    Posts
    1,167

    sunset orange
    2002 Camaro Z28

    thanks guys, only got a few haters. I would have went with chrome, but i have never seen an SOM with black wheels and with me goin to black everything out, the chrome wheels i think would just throw it off.

Page 1 of 3 123 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. WTT 2002 WS6 Wheels/Tires + Cash For Your Wheels
    By Zaccagnini in forum Parts Wanted / Trade
    Replies: 0
    Last Post: 11-04-2008, 09:33 AM
  2. For Trade: WTT 2002 WS6 Wheels/Tires + Cash For Your Wheels
    By Zaccagnini in forum Parts For Sale / Trade
    Replies: 0
    Last Post: 11-04-2008, 09:32 AM
  3. Replies: 0
    Last Post: 06-17-2007, 10:32 PM
  4. will center caps off my factory ss 10 spoke wheels fit on zo6 wheels ?
    By Speedy_Gonzales in forum Wheels and Tires
    Replies: 8
    Last Post: 04-01-2007, 10:06 AM
  5. 4 Stock 16" Trans Am wheels and 2 WS6 Wheels
    By Trans Am in forum Parts For Sale / Trade
    Replies: 2
    Last Post: 06-16-2006, 10:39 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •