Results 1 to 18 of 18

toyed with a V6 Firebird

This is a discussion on toyed with a V6 Firebird within the Kill Stories forums, part of the Racing Forums category; This is hilarious. I see a Firebird front end in my rear view, I see him catching up pretty fast, ...

  1. #1
    Senior Member jrc1122's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Abilene, TX
    Posts
    1,053

    Liquid Red
    2009 Pontiac G8 GT

    toyed with a V6 Firebird

    This is hilarious.

    I see a Firebird front end in my rear view, I see him catching up pretty fast, He goes by and I change lanes and follow.

    As he went by I noticed it was a base model V6 Firebird (hard-top) not a Formula.

    I hear him romp on the gas and I hear a very nice exhaust. I looked and saw two nice size chrome tips extending from the rear bumper.

    After he got on the gas, I was in 4th probably doing about 45 mph, I drop to third (not even second gear) and floor it, and I am flying up on him (he is still hard on the gas)

    He proceeds to drive reckless, So I let him weave in and out of traffic, while I stay back, because killing me and my pregnant wife wasn't on the agenda for the day.

    A few miles up we catch a light, I pull up beside him (we were a few cars back from the front So i didn't get a chance to roast him from the light). I said nice exhaust, He said thanks, I confirmed it was A V6, he said yeah. He said his exhaust was Magnaflow and he said it was the best investment he has made on the car. I told him that is probably what I am going to go with.

    He asked if I was a "stick" I said yeah, He said that is why you could fly up on me. I just smiled and me and my wife laughed as I pull in front of him and go about my business.

    LOL -- I have a stick that is how I caught up and was all in his rear bumber so quick. LOL.

    It has nothing to do with 125 more HP I have, or the godly amount of torque my WS6 has. It must be the tranny. LOL

    He seemed cool, but either - A) He knows nothing about cars, or B) He is in serious denial of his cars capability.

    If Magnaflow sounds that good on a V6, I can't wait to hear it on my V8.

  2. #2
    HUNTER S. THOMPSON FAN Raoul-Duke's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    BURBANK
    Posts
    1,120
    Quote Originally Posted by jrc1122 View Post
    This is hilarious.

    I see a Firebird front end in my rear view, I see him catching up pretty fast, He goes by and I change lanes and follow.

    As he went by I noticed it was a base model V6 Firebird (hard-top) not a Formula.

    I hear him romp on the gas and I hear a very nice exhaust. I looked and saw two nice size chrome tips extending from the rear bumper.

    After he got on the gas, I was in 4th probably doing about 45 mph, I drop to third (not even second gear) and floor it, and I am flying up on him (he is still hard on the gas)

    He proceeds to drive reckless, So I let him weave in and out of traffic, while I stay back, because killing me and my pregnant wife wasn't on the agenda for the day.

    A few miles up we catch a light, I pull up beside him (we were a few cars back from the front So i didn't get a chance to roast him from the light). I said nice exhaust, He said thanks, I confirmed it was A V6, he said yeah. He said his exhaust was Magnaflow and he said it was the best investment he has made on the car. I told him that is probably what I am going to go with.

    He asked if I was a "stick" I said yeah, He said that is why you could fly up on me. I just smiled and me and my wife laughed as I pull in front of him and go about my business.

    LOL -- I have a stick that is how I caught up and was all in his rear bumber so quick. LOL.

    It has nothing to do with 125 more HP I have, or the godly amount of torque my WS6 has. It must be the tranny. LOL

    He seemed cool, but either - A) He knows nothing about cars, or B) He is in serious denial of his cars capability.

    If Magnaflow sounds that good on a V6, I can't wait to hear it on my V8.
    he's just one of those typical v6 f-bod/or stang owners that put dual exhaust on their car, floor it at every stop, and try to race everyone

  3. #3
    Member 2001hawk's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    South Carolina
    Posts
    213

    Black & Black
    2001 Firehawk & 2002 WS-6

    You forgot the other options he might be fucking nuts or all three.

  4. #4
    HUNTER S. THOMPSON FAN Raoul-Duke's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    BURBANK
    Posts
    1,120
    Quote Originally Posted by 2001hawk View Post
    You forgot the other options he might be fucking nuts or all three.
    lol, yeah i left the most important one out
    01 m6 z28 - lid / lt headers / 3' ory w no cats / flowmaster catback w 3' dmh e-cutout / nelson pcm tune

  5. #5
    Senior Member jrc1122's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Abilene, TX
    Posts
    1,053

    Liquid Red
    2009 Pontiac G8 GT

    yeah I guess that was another option I could have listed. lol

  6. #6
    Senior Member mrr23's Avatar
    Join Date
    Jul 2005
    Location
    orlando, fl
    Posts
    7,134

    dark bowling green
    2000 corvette

    i had a guy tell me that his v6 camaro would beat my v8 pontiac, if i didn't have the dual exhaust on it. this was after i wasted him twice in first gear from a stop.

    here's the story

    while putzing around in the wife's car one night, a 3.8 v6 camaro all stock tries me. from the light, take off and by 2nd gear i let out. so, him not having enough of that he tries again at about 50 mph. run him through 2nd gear and let out. now, we get to another red light and he asks me if it was a v8. i said yes. he says; oh, i didn't see the second tailpipe. then asks me if i had anything done to it. so, i purge. he goes is that what i think it is?? i said, yep.. then his girlfriend in another car pulls up next to him and says, he beat you bad!!! he tells her; he's got nitrous, SHUT UP!!! and i said i didn't even use it.

    (now here's the education part) he says this: if i didn't have the exhaust he would've beat me. i said really??? and he says yep, cause a v6 camaro can beat a v8 pontiac the bad part is, he was serious when he said that. i said; don't think so and drove off.

  7. #7
    Senior Member jrc1122's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Abilene, TX
    Posts
    1,053

    Liquid Red
    2009 Pontiac G8 GT

    Quote Originally Posted by mrr23 View Post
    i had a guy tell me that his v6 camaro would beat my v8 pontiac, if i didn't have the dual exhaust on it. this was after i wasted him twice in first gear from a stop.

    here's the story

    while putzing around in the wife's car one night, a 3.8 v6 camaro all stock tries me. from the light, take off and by 2nd gear i let out. so, him not having enough of that he tries again at about 50 mph. run him through 2nd gear and let out. now, we get to another red light and he asks me if it was a v8. i said yes. he says; oh, i didn't see the second tailpipe. then asks me if i had anything done to it. so, i purge. he goes is that what i think it is?? i said, yep.. then his girlfriend in another car pulls up next to him and says, he beat you bad!!! he tells her; he's got nitrous, SHUT UP!!! and i said i didn't even use it.

    (now here's the education part) he says this: if i didn't have the exhaust he would've beat me. i said really??? and he says yep, cause a v6 camaro can beat a v8 pontiac the bad part is, he was serious when he said that. i said; don't think so and drove off.
    very funny, when people actually believe the BS they spew, that makes it even better. Man you should have gave him a 5 car lead, and then still whooped his butt, (w/o) the juice. At least his GF witness his idiocity.

  8. #8
    Senior Member 35thAnniZ28's Avatar
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Texas
    Posts
    1,809

    eating bulldog
    son of biscuit

    this 350z was rambling how he beat all these kinds of car.....from an evo to a gt...then he mentioned trans am......and thats when i stepped in and said..hey! how about we race next thursday(cruise night).......he spoke cocky and said...yeah why not"pshh"........then when the following thursday came....we met up at some place and had 2 runs....the first one was badass..(had a good take off)....2nd one ..not so good cuz i felt like fucking around n decided to take off in 1st(im an a4)...so i take off burning out..and then he got a good head start...but i eventually catch up....so he asked me '' are you sure all you have is headers and intake''...i just replied with a yeah man...and now im here

  9. #9
    Member innerchi89's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Texas
    Age
    28
    Posts
    337

    Pewter, and Black
    2001 Firebird, 2002 TA

    haha, i have a V6 and i know my place, behind the V8's. One time i was at a Red light with my windows down, and a trans am pulls up next to me and rolls down his windows. I said "whats up" and he just says "wanna race?". i reply "no because i know you will win". He and his buddy were laughing their a$$e$ off. When the light turned green they step on the gas and take off. We caught 3 red lights in a row and they were harrassing me the whole time. Then when i drive by their other friends that were parked at the "hang out" they boo'd me because i didnt race. why race when you know the outcome, and risk getting a ticket, sorry if this was off topic.

  10. #10
    Senior Member jrc1122's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Abilene, TX
    Posts
    1,053

    Liquid Red
    2009 Pontiac G8 GT

    Quote Originally Posted by innerchi89 View Post
    haha, i have a V6 and i know my place, behind the V8's. One time i was at a Red light with my windows down, and a trans am pulls up next to me and rolls down his windows. I said "whats up" and he just says "wanna race?". i reply "no because i know you will win". He and his buddy were laughing their a$$e$ off. When the light turned green they step on the gas and take off. We caught 3 red lights in a row and they were harrassing me the whole time. Then when i drive by their other friends that were parked at the "hang out" they boo'd me because i didnt race. why race when you know the outcome, and risk getting a ticket, sorry if this was off topic.
    That is a good point. I hate when people wanna race and they don't stand a chance, I could shift from 1st to 4th and still beat them, then I don't want to race them.

  11. #11
    Impounded
    Join Date
    Mar 2007
    Location
    Milwaukee
    Age
    30
    Posts
    2,159

    Red
    2000 Trans Am

    I only race those people when they really think they can win.

  12. #12
    HUNTER S. THOMPSON FAN Raoul-Duke's Avatar
    Join Date
    Mar 2006
    Location
    BURBANK
    Posts
    1,120
    Quote Originally Posted by innerchi89 View Post
    haha, i have a V6 and i know my place, behind the V8's. One time i was at a Red light with my windows down, and a trans am pulls up next to me and rolls down his windows. I said "whats up" and he just says "wanna race?". i reply "no because i know you will win". He and his buddy were laughing their a$$e$ off. When the light turned green they step on the gas and take off. We caught 3 red lights in a row and they were harrassing me the whole time. Then when i drive by their other friends that were parked at the "hang out" they boo'd me because i didnt race. why race when you know the outcome, and risk getting a ticket, sorry if this was off topic.
    BWWAAA HAHAHHA...im picturing that in my head happening and its funny as shit...i could just imagine two crazy asses screwing with you, and your prob just like "wtf, leave me alone" lol ahhahhahaha

  13. #13
    Junior Member jb'sWS6's Avatar
    Join Date
    Jul 2006
    Location
    Aledo, IL
    Posts
    61

    red
    2000 WS6

    If Magnaflow sounds that good on a V6, I can't wait to hear it on my V8.[/QUOTE]

    My WS6 had a Magnaflow on it when we bought our car. I had never heard one before mine, ABSOLUTELY love it. I don't care for raspy sounding exhaust systems and this has none of that. Enjoy!
    00 T/A WS6 - "a few mods"

  14. #14
    Senior Member jrc1122's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Abilene, TX
    Posts
    1,053

    Liquid Red
    2009 Pontiac G8 GT

    Quote Originally Posted by jb'sWS6 View Post
    If Magnaflow sounds that good on a V6, I can't wait to hear it on my V8.
    My WS6 had a Magnaflow on it when we bought our car. I had never heard one before mine, ABSOLUTELY love it. I don't care for raspy sounding exhaust systems and this has none of that. Enjoy![/QUOTE]

    thanks for the input, it definately helps solidify my decision.

  15. #15
    Member SexyAssFormula's Avatar
    Join Date
    May 2006
    Location
    Miami
    Age
    28
    Posts
    202

    Black
    1998 Formula

    Quote Originally Posted by jb'sWS6 View Post
    If Magnaflow sounds that good on a V6, I can't wait to hear it on my V8.
    My WS6 had a Magnaflow on it when we bought our car. I had never heard one before mine, ABSOLUTELY love it. I don't care for raspy sounding exhaust systems and this has none of that. Enjoy![/QUOTE]

    My brother just got a 1996 Firebird with a 3.8 and after reading this thread I ordered the Magnaflow exhaust for it

  16. #16
    Senior Member jrc1122's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Abilene, TX
    Posts
    1,053

    Liquid Red
    2009 Pontiac G8 GT

    Glad this thread could be of some assistance

  17. #17
    Y2KSS #4099 00ssSLP's Avatar
    Join Date
    Dec 2005
    Location
    Florida
    Age
    38
    Posts
    452

    Pewter
    2000 SS Camaro

    Quote Originally Posted by innerchi89 View Post
    haha, i have a V6 and i know my place, behind the V8's. One time i was at a Red light with my windows down, and a trans am pulls up next to me and rolls down his windows. I said "whats up" and he just says "wanna race?". i reply "no because i know you will win". He and his buddy were laughing their a$$e$ off. When the light turned green they step on the gas and take off. We caught 3 red lights in a row and they were harrassing me the whole time. Then when i drive by their other friends that were parked at the "hang out" they boo'd me because i didnt race. why race when you know the outcome, and risk getting a ticket, sorry if this was off topic.
    What a bunch of retards, I know of two 6cyl's (one being a 97 firebird and one a 99-04 mustang both turbo cars) that would walk all over a WS6, T/A, SS, Z28. The mustang runs like high 10's and the firebird runs mid to high 11's all day long. It just depends on how much you want to spend.

  18. #18
    Senior Member jrc1122's Avatar
    Join Date
    Apr 2007
    Location
    Abilene, TX
    Posts
    1,053

    Liquid Red
    2009 Pontiac G8 GT

    Quote Originally Posted by 00ssSLP View Post
    What a bunch of retards, I know of two 6cyl's (one being a 97 firebird and one a 99-04 mustang both turbo cars) that would walk all over a WS6, T/A, SS, Z28. The mustang runs like high 10's and the firebird runs mid to high 11's all day long. It just depends on how much you want to spend.

    Yeah I know what you are saying..

    Anything can be fast with enough time and money.
    A mostly stock evo at the track the other night ran 13.00. While I only got a 13.76 -- that is a 2.0 4 cylinder. No real car enthusiast thinks that a V6 can't be powerful/ fast. Or even a 4 cylinder for that matter.

    This story is about the typical V6er thinking their car is fast just because it is a Mustang, or F-body. Many times they aren't even car enthusiasts and don't even know that there is a difference in a V8 and V6, they sometimes don't even know that the Fbody comes with different engines.

    I honestly think they guy, was serious, he thought the only reason I could beat him was because I had a stick. LOL

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. For Sale: Firebird gone! 98-02 firebird camaro parts left in my garage
    By JayTA98 in forum Parts For Sale / Trade
    Replies: 24
    Last Post: 03-08-2015, 05:25 PM
  2. 1972 Pontiac Firebird Vs. 2001 Firebird Formula - HPP Paveme
    By Ed Blown Vert in forum Firebird / WS6
    Replies: 0
    Last Post: 09-05-2012, 07:10 PM
  3. My 97 Firebird
    By Billws6 in forum Showcar and Detailing
    Replies: 14
    Last Post: 01-03-2011, 05:40 PM
  4. Looking at another firebird
    By Getzen_Guy in forum V6
    Replies: 3
    Last Post: 07-03-2007, 01:07 AM
  5. Stock Firebird Hood off my 2000 Firebird
    By blackbird04 in forum Parts For Sale / Trade
    Replies: 0
    Last Post: 09-15-2006, 08:12 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •