Results 1 to 16 of 16

Some Street Racing

This is a discussion on Some Street Racing within the Kill Stories forums, part of the Racing Forums category; My ex was filming and she didnt do so well but you get the pic [ame]http://www.youtube.com/watch?v=9HYAtYgkHDI[/ame] My 00' Trans Am ...

  1. #1
    Member Young11b's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    MI
    Posts
    156

    White
    2000 Pontiac Trans Am

    Talking Some Street Racing

    My ex was filming and she didnt do so well but you get the pic

    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=9HYAtYgkHDI[/ame]
    My 00' Trans Am vs Z28
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=fnfOsgUnWKE[/ame]
    vs. monte?
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=CtbN-pJmFsY[/ame]
    vs. 78' Malibu
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=gbQBoZwyLSc[/ame]
    vs. mustang
    [ame]http://www.youtube.com/watch?v=2PooCnGe6k0[/ame]
    vs Vette

  2. #2
    Senior Member MrMasterCraft's Avatar
    Join Date
    Nov 2009
    Location
    NOVA
    Posts
    1,266

    2002 C5 - M6 - Blue
    2000 Z28 - A4 - Pewter

    Nice vids man

    Why was your girl asking you what were you doing?

    2000 Z - Light Pewter Metallic - A4 - 130k - Bolt Ons - My Pride and Joy
    2002 C5 - Electron Blue - M6 - 32k - My Dream Car

  3. #3
    Just a slow Camaro KING Z28 HAWK's Avatar
    Join Date
    Oct 2007
    Location
    Fresno Ca
    Posts
    2,228

    LPM
    2002 Z28 Camaro

    Nice! What's all done to the TA?

  4. #4
    Veteran Blackbird WS6's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    van down by the river
    Posts
    1,937
    the Malibu and MC put up a better fight then the stang did hahaha....very nice

    x2..."why was your girl asking you what were you doing?"

  5. #5
    Member Young11b's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    MI
    Posts
    156

    White
    2000 Pontiac Trans Am

    Just got the TA about 6 months ago and only have been able to drive it for about 6 weeks cuz of the Army and never beinng home so all it has is Stainless Works Long Tube Tuned Headers, Stainless Works 3" Stainless Steel Chambered Exhaust System, Catco High Flow Catalytic Convertors, Edelbrock Strut Tower Brace, 3.73 Richmond Rear End Gears & Volant Cold Air Intake. I havent gotten it tuned or anything yet, Im waiting after my next deployment when I get it supercharged. My girl said that cuz I cut thru an area in the median where it was clear so I didnt have to turn around down past the 1 mile mark lol. No traffic was comin so I thought it was ok lol

  6. #6
    Veteran Blackbird WS6's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    van down by the river
    Posts
    1,937
    Quote Originally Posted by Young11b View Post
    Just got the TA about 6 months ago and only have been able to drive it for about 6 weeks cuz of the Army and never beinng home so all it has is Stainless Works Long Tube Tuned Headers, Stainless Works 3" Stainless Steel Chambered Exhaust System, Catco High Flow Catalytic Convertors, Edelbrock Strut Tower Brace, 3.73 Richmond Rear End Gears & Volant Cold Air Intake. I havent gotten it tuned or anything yet, Im waiting after my next deployment when I get it supercharged. My girl said that cuz I cut thru an area in the median where it was clear so I didnt have to turn around down past the 1 mile mark lol. No traffic was comin so I thought it was ok lol
    sounds like its going to be a badass car when done...you going with a procharger?

  7. #7
    Member Young11b's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    MI
    Posts
    156

    White
    2000 Pontiac Trans Am

    not sure yet, when im ready to put it in Im going to ask all you guys what you think

  8. #8
    Veteran Blackbird WS6's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    van down by the river
    Posts
    1,937
    Quote Originally Posted by Young11b View Post
    not sure yet, when im ready to put it in Im going to ask all you guys what you think
    f1 procharger is my pick....keep the stock block for now, when it blows just get a built 346 and you will see EZ over 700rwhp about 500-550 with the stock block b/c you have to keep boost down

  9. #9
    Moderator 35th-ANV-SS's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Wherever life takes me
    Posts
    12,465

    Red
    02 35th LE Camaro SS

    Quote Originally Posted by Blackbird-WS6 View Post
    f1 procharger is my pick....keep the stock block for now, when it blows just get a built 346 and you will see EZ over 700rwhp about 500-550 with the stock block b/c you have to keep boost down
    Why do you think you need a F1 for that?

  10. #10
    Veteran Blackbird WS6's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    van down by the river
    Posts
    1,937
    Quote Originally Posted by 35th-ANV-SS View Post
    Why do you think you need a F1 for that?
    i dont...BUT if im going to spend the money im only going to do it one time lol...the F1 can make more but its worthless on the street

  11. #11
    Senior Member bluehawk2000's Avatar
    Join Date
    Aug 2009
    Location
    Hickory, NC
    Age
    28
    Posts
    1,492

    midnight blue
    2000 trans am

    Quote Originally Posted by Blackbird-WS6 View Post
    i dont...BUT if im going to spend the money im only going to do it one time lol...the F1 can make more but its worthless on the street
    miswell build the block if your going to spend the money since you only going to do it one time to haha. Plus with that deployment money he will have alot saved up haha be plenty of money for building that car.

  12. #12
    Member Young11b's Avatar
    Join Date
    Jul 2010
    Location
    MI
    Posts
    156

    White
    2000 Pontiac Trans Am

    Yeah I would like for it to be a one time thing lol. How much you think it will cost to get it built? I still want it to be a daily driver in the summer on nice days and not just a track car.

  13. #13
    Veteran Blackbird WS6's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    van down by the river
    Posts
    1,937
    Quote Originally Posted by Young11b View Post
    Yeah I would like for it to be a one time thing lol. How much you think it will cost to get it built? I still want it to be a daily driver in the summer on nice days and not just a track car.
    no one can tell you for sure how much a built engine is going to cost b/c theres to much unknown...heads/ intake/ what engine internals you go with

    just the heads alone go from $1000-3000 new so it all depends

    you need have to a goal in mind, you can make a shit load of power with boost and still be streetable

    i would get a custom cam made for your specs/build

    you might want to keep an eye on tech they have some good built engines for sale there, from $3000-7000 again its all depending on what you want

    with all this HP you will need a trans and a rearend for sure sooo just keep that in mind
    Last edited by Blackbird WS6; 11-29-2010 at 12:37 PM.

  14. #14
    Moderator 35th-ANV-SS's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Wherever life takes me
    Posts
    12,465

    Red
    02 35th LE Camaro SS

    Quote Originally Posted by Blackbird-WS6 View Post
    with all this HP you will need a trans and a rearend for sure sooo just keep that in mind
    and suspension and tires and a clutch if M6

  15. #15
    Veteran Blackbird WS6's Avatar
    Join Date
    Jun 2008
    Location
    van down by the river
    Posts
    1,937
    Quote Originally Posted by 35th-ANV-SS View Post
    and suspension and tires and a clutch if M6
    will clutch is a given hahaha.....


    tires are for pussys

  16. #16
    Moderator 35th-ANV-SS's Avatar
    Join Date
    Oct 2008
    Location
    Wherever life takes me
    Posts
    12,465

    Red
    02 35th LE Camaro SS

    Quote Originally Posted by Blackbird-WS6 View Post
    will clutch is a given hahaha.....


    tires are for pussys
    or people who like actually "winning" races

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Street Racing App
    By JoshieDoom in forum Almost Anything Goes
    Replies: 21
    Last Post: 10-28-2008, 08:02 PM
  2. Street racing, anyone?
    By StuntmanMike in forum Almost Anything Goes
    Replies: 9
    Last Post: 08-23-2008, 10:04 PM
  3. New Street racing vid
    By Packy in forum Almost Anything Goes
    Replies: 12
    Last Post: 03-04-2007, 04:19 PM
  4. best street racing vid ever
    By ss~zoso~ss in forum Multimedia Section
    Replies: 3
    Last Post: 08-20-2006, 11:30 PM
  5. street racing in ca
    By fast00ls1 in forum Drag Racing
    Replies: 1
    Last Post: 04-07-2006, 04:16 AM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •