Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast
Results 41 to 60 of 102

Got her on the dyno

This is a discussion on Got her on the dyno within the Firebird / WS6 forums, part of the Vehicle Specific category; Originally Posted by blackbird0230 So does this mean you guys are bowing down? I mean everyone's happy here right? I ...

  1. #41
    Just me Y2KPewterSS's Avatar
    Join Date
    Nov 2006
    Location
    Broken Arrow, OK
    Age
    42
    Posts
    23,353

    Pewter metallic
    2000 Camaro SS

    Quote Originally Posted by blackbird0230 View Post
    So does this mean you guys are bowing down?
    I mean everyone's happy here right?
    I am happy you have a safe tune. Dyno numbers don't tell me how fast a car is, they don't factor in the weight of the car and other things. A quarter mile time tells you really how fast a car is. Glad you had a fun day and the numbers were better than you hoped for, I know its exciting

    Its always better when they are higher than you hoped for, rather than being lower than you expected.

  2. #42
    Member blackbird0230's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Colorado
    Posts
    828

    Black
    2002 Trans am WS6 pkg

    Quote Originally Posted by Z28Thunder View Post
    All we have been concerned about is your car. Enjoy it...
    Im just jackin with you guys. I appreciate your concerns. I would rather hear your guys' knowledgable concerns than roll around with possibility of blowin my engine.

  3. #43
    Senior Member Z28Thunder's Avatar
    Join Date
    Dec 2006
    Location
    Broken Arrow, Ok
    Age
    52
    Posts
    4,542

    Arctic White
    2000 Z28

    I will say solid numbers there.. "Where's the nitrous".... "I just took the inserts out" ....

    I will give you crap about your power steering box... Get it fixed the donut sounded stupid with the whine of the box the entire time...

  4. #44
    Member blackbird0230's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Colorado
    Posts
    828

    Black
    2002 Trans am WS6 pkg

    Quote Originally Posted by Z28Thunder View Post
    I will say solid numbers there.. "Where's the nitrous".... "I just took the inserts out" ....

    I will give you crap about your power steering box... Get it fixed the donut sounded stupid with the whine of the box the entire time...

    haha I told my import buds it got supercharged, almost needless to say they believed me.

  5. #45
    I would try another dyno. I think it "should" be in the 330-340rwh range. Just a thought.

  6. #46
    Member c5z28's Avatar
    Join Date
    Apr 2008
    Location
    Bay Area
    Posts
    8,120

    On your ass flashing
    my highbeams

    Quote Originally Posted by Mike0202 View Post
    I would try another dyno. I think it "should" be in the 330-340rwh range. Just a thought.
    My auto was 338, 350ish for a m6 is normal. Besides track times are more important.

  7. #47
    Member natews6's Avatar
    Join Date
    Apr 2010
    Location
    Missouri
    Posts
    173
    1999 WS6(sold) 2003 Cobra

    Quote Originally Posted by needls1again View Post
    i see you are low on gas....i also am low on gas..
    lol!

  8. #48
    Quote Originally Posted by c5z28 View Post
    My auto was 338, 350ish for a m6 is normal. Besides track times are more important.
    idk most of the stock ls1's ive seen dyno 285-305. Catback and headers are worth about 35 hp. 350 seems high to me :/

  9. #49
    Member blackbird0230's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Colorado
    Posts
    828

    Black
    2002 Trans am WS6 pkg

    Seems high to me too but I'm not dissapointed in 358. And I'm not gonna spend money to dyno on a different dyno just to prove a point

  10. #50
    Quote Originally Posted by blackbird0230 View Post
    Seems high to me too but I'm not dissapointed in 358. And I'm not gonna spend money to dyno on a different dyno just to prove a point
    haha true. 358 is like 425 at the engine. Sounds like a good number to talk about lol

  11. #51
    Member blackbird0230's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Colorado
    Posts
    828

    Black
    2002 Trans am WS6 pkg

    Quote Originally Posted by Mike0202 View Post
    haha true. 358 is like 425 at the engine. Sounds like a good number to talk about lol
    I just tell people 360hp because I think the ratings should be RWHP so there isnt as much debate. But Flywheel Hp I was thinkin 400. A guess no doubt, but it sounds right.

  12. #52
    NY Representative Vertiviper's Avatar
    Join Date
    Feb 2006
    Location
    New York
    Posts
    552

    Red
    99 Trans Am, M6

    Just go drive the car and enjoy it.

  13. #53
    Impounded
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    SAN FRAN SISCO BABY
    Age
    30
    Posts
    836

    VW BEETLE W/ FLOWER
    88 CRX

    i personally believe dynos can not be trusted. my car shows 388.8 to the wheels and 369.7 torque. yet i run 119 MPH in the 1/4....but even if that dyno is remotely close that is still good numbers.

  14. #54
    Member blackbird0230's Avatar
    Join Date
    Jul 2009
    Location
    Colorado
    Posts
    828

    Black
    2002 Trans am WS6 pkg

    Quote Originally Posted by TmaxicanA View Post
    i personally believe dynos can not be trusted. my car shows 388.8 to the wheels and 369.7 torque. yet i run 119 MPH in the 1/4....but even if that dyno is remotely close that is still good numbers.
    I think if dynos couldn't be trusted, people wouldn't use them anymore. I think there needs to be a single dyno that everyone uses to get their numbers. Trapping 119 in the quarter is haulin ass.

    I'm aiming for mid 14's at around 105

  15. #55
    Quote Originally Posted by blackbird0230 View Post
    I think if dynos couldn't be trusted, people wouldn't use them anymore. I think there needs to be a single dyno that everyone uses to get their numbers. Trapping 119 in the quarter is haulin ass.

    I'm aiming for mid 14's at around 105
    you should be better the mid 14s more like low low 13s or high 12s. Bone stock they ran mid 13s all day

  16. #56
    its short but its skinny. jiveass's Avatar
    Join Date
    Oct 2009
    Location
    The Woodlands/spring/houston
    Posts
    2,142

    pewter
    99 trans am

    Quote Originally Posted by sasquatch094 View Post
    you should be better the mid 14s more like low low 13s or high 12s. Bone stock they ran mid 13s all day
    haha yea he has some low expectations! lol shit if those numbers are accurate i bet he will be in the 12's if he was here in houston...not too sure about colorado's elevation factor.. maybe thats why hes hopin for 14's

  17. #57
    Impounded
    Join Date
    Dec 2007
    Location
    SAN FRAN SISCO BABY
    Age
    30
    Posts
    836

    VW BEETLE W/ FLOWER
    88 CRX

    With expectations like that you will be one happy man after your first time slip lol

  18. #58
    haha and its a m6 which means he should be doing better then my bone stock a4 13.55 second 1/4mile time. atleast you guys are on the same page as me. lol

  19. #59
    Slow'er'Ass Mr. Luos's Avatar
    Join Date
    Aug 2005
    Location
    Thornton, CO
    Posts
    23,785

    Red Tint Jewelcoat
    2008 Trailblazer SS

    Low expectations are because of the track.
    Same one I race at. 5800 feet up.


    I was cammed when I went 14.0 at 105. Street tires.

  20. #60
    King 0f n00bz shady milkman's Avatar
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Shepherd, Michigan
    Age
    29
    Posts
    11,775

    blacker than wesleysnipes
    98' trans am

    Quote Originally Posted by Mr. Luos View Post
    Low expectations are because of the track.
    Same one I race at. 5800 feet up.


    I was cammed when I went 14.0 at 105. Street tires.
    damn you beat me too it...

Page 3 of 6 FirstFirst 123456 LastLast

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)

Similar Threads

  1. Chassis-Dyno Tuning - Dyno-Mite!
    By Ed Blown Vert in forum GTO
    Replies: 0
    Last Post: 01-28-2011, 03:30 PM
  2. Dyno Comparison Gtech, Mustange Dyno & Iphone
    By karpetcm in forum Almost Anything Goes
    Replies: 6
    Last Post: 10-25-2009, 11:44 PM
  3. Replies: 12
    Last Post: 01-07-2008, 02:31 PM
  4. Dynojet dyno,Mustang dyno??
    By speedydog in forum Dyno Information
    Replies: 4
    Last Post: 08-13-2007, 05:57 AM
  5. Dyno Day @ The Dyno Shop on Sat: 07-22-2006
    By Ed Blown Vert in forum Western Members
    Replies: 3
    Last Post: 07-23-2006, 03:32 PM

Bookmarks

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •